Урядом ухвалено рішення, яке забезпечує можливість поширити додаткові виплати від міжнародних організацій на мешканців територій, які окуповані, деокуповані або знаходяться в зоні активних бойових дій (відповідно до постанови КМУ від 16 квітня 2022 року № 457 «Про підтримку окремих категорій населення, яке постраждало у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України» зі змінами внесеними постановою КМУ від 17 травня 2022 року № 602).
Українці, які не мають і не мали статусу внутрішньо переміщених осіб і проживають у деокупованих (деблокованих) населених пунктах або у населених пунктах, які розташовані у зоні активних бойових дій чи постійних обстрілів, або у населених пунктах, які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), а також внутрішньо переміщені особи, можуть подати заявку на грошову допомогу від міжнародних організацій. (читати далі)
Подати заявку можна на соціальній платформі єДопомога (
https://edopomoga.gov.ua).
Для цього потрібно заповнити персональні дані та вказати IBAN, міжнародний номер банківського рахунку. Цей номер можна дізнатись в особистому кабінеті або у застосунку банку, де відкритий банківський рахунок людини.
Дані, які людина вказує у заявці, верифікуються на основі даних з державних реєстрів.
Верифіковані заявки передаватимуться міжнародним організаціям, які прийматимуть рішення щодо виплат на основі пріоритетності вразливих категорій отримувачів та наявності коштів для здійснення таких виплат.
Також, на платформі єДопомога є можливість перевірити статус заявки від міжнародних організацій.
Для перевірки статусу заявки на допомогу від міжнародних організацій необхідно:
1.Перейти на сайт єДопомога (https://edopomoga.gov.ua) та натиснути кнопку «Перевірка статусу заявки».
2.Вказати реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) та номер телефону.
3.Натиснути кнопку «Перевірити статус», після чого дізнаєтесь статус заявки.
Статуси заявки можуть бути такими:
- «Заявка не знайдена» — заявка не надсилалась через платформу єДопомога.
- «Ваша заявка в процесі верифікації» – заявка передана до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери Мінсоцполітики та наразі відбувається перевірка правильності поданих даних, ідентифікація особи та належність до вказаних соціальних статусів.
- «Ваша заявка успішно верифікована» – вказані у заявці персональні дані та соціальні статуси підтверджено.
- «Ваша заявка не пройшла верифікацію» – вказані в заявці статуси не відповідають наявній інформації Мінсоцполітики. Заявнику необхідно звернутися до органів соцзахисту для актуалізації статусу. Після актуалізації буде можливість подати виправлену заявку повторно.
- «Ваша заявка містить помилки» – в заявці допущені помилки, тож потрібно її додатково перевірити. Після цього у заявника буде можливість подати виправлену заявку знову.
- «Заявка знаходиться в очікуванні на виплату від міжнародних організацій» — цей статус ще раз підтверджує, що заявка успішно пройшла верифікацію та буде передана міжнародним організаціям за умови відповідності соціальної категорії (статусу) заявника до умов виплат, які визначають міжнародні організації. Міністерство соціальної політики України звертає увагу, що надалі статуси можуть змінюватись після отримання заявки міжнародними організаціями за їх запитом та підтвердження готовності здійснити виплату.
Наразі Мінсоцполітики проводить верифікацію даних заявників, використовуючи наявні державні інформаційні реєстри та бази даних, що дозволяє отримувати якісну та перевірену інформацію про осіб та їх потреби.
Проведення таких виплат відбуватиметься за результатами проведеної верифікації та лише за умови підтримки та фінансування відповідних проєктів міжнародними донорами.