Звіт начальника управління праці та соціального захисту населення Новозаводської районної у м. Чернігові ради

Діяльність управління праці та соціального захисту населення Новозаводської районної у м. Чернігові ради спрямована на реалізацію державних та місцевих програм соціального захисту населення, підтримки малозабезпечених громадян району, пільгових категорій громадян, осіб постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, сімей з дітьми, інвалідів, працюючого населення.
В районі майже 60 тисяч працюючих, більше 32 тисяч пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни та праці, інших громадян, які представлені по категоріях отримувачів соціальної підтримки у таблиці.
Управлінням праці та соціального захисту населення районної у місті ради надається 16 видів соціальної допомоги, 18 компенсаційних виплат та пільг.
Якщо у 2015 році на виконання соціальних програм було витрачено 215,3 млн грн, то у минулому – 326,3 млн грн. Боргів з виплат громадянам допомог та компенсацій не має.
Значна частка цих коштів (99%), фінансується з Державного бюджету, а саме за рахунок субвенції з державного бюджету проведено фінансування державних програм соціального захисту на надання пільг та  житлових субсидій населенню, виплату державної соціальної допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, Чорнобильських компенсацій.
На сьогодні одним із актуальних питань є забезпечення належного соціального захисту населення при оплаті житлово-комунальних послуг. Державна допомога громадянам на оплату житлово-комунальних послуг надається у вигляді житлових субсидій.
Підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги стало причиною різкого збільшення звернень громадян за отриманням цієї соціальної підтримки.
На даний час в Новозаводському районі м.Чернігова житлові субсидії отримує 28 тисяч сімей.
Програмою житлових субсидій охоплено 70% домогосподарств району.
Тільки з початком опалювального періоду 2016-2017 років за призначенням житлової субсидії вперше звернулось більше 4 тисяч сімей.
В минулому році призначено субсидій на суму 214,6 млн. грн. (для порівняння за 2014 рік – 5,8 млн. грн).
На сьогодні середній розмір субсидій у неопалювальний період складає 376 грн, в опалювальний період 2022 грн., тобто за останні три роки цей розмір суттєво зріс.
Житлові субсидії перестали були «програмою для пенсіонерів» (як це було до 2014 року). Більше половини – це родини з 2-4 осіб. Їм гарантовано стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від їх вартості.
Іншим важливим напрямком діяльності управління є призначення соціальної допомоги.
У минулому році отримали державну соціальну допомогу 12,5 тисяч  осіб.
Фінансування всіх видів допомоги здійснюється за рахунок Державного бюджету. В 2015 році призначено та виплачено допомоги на суму 103,7 млн. грн,  в минулому вже – 116,0 млн. грн.
Найбільшу питому вагу (а саме 61%) у соціальних допомогах займає державна допомога сім’ям з дітьми (7649).
Державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям отримало  1928 сімей, в тому числі 180 багатодітних, (тобто 22%). Середній розмір допомоги становить 1,5 тис. грн, а у малозабезпечених багатодітних родинах 3,6 тис. грн.
Державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям – інвалідам отримує 1396 осіб, що у порівнянні з 2014 роком на 17%, на жаль, більше.
Управління веде Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги.
На сьогодні він містить дані на 32485 громадян. Це ветерани війни, діти війни, особи, які постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи, ветерани військової служби, багатодітні сім’ї, ветерани праці, інші категорії.
Пільгами на оплату житлово-комунальних послуг (25, 50, 75 або 100%) користуються 4538 осіб.
З використанням даних реєстру проводяться розрахунки з 46 підприємствами, які надають житлово-комунальні послуги, особам, що мають пільги, в тому числі новоствореними ОСББ.
За 2016 рік профінансовано пільг на суму 27,4 млн. грн.
Управління проводить роботу по виплаті ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань щорічної разової грошової допомоги до 05 травня. У 2016 році вказана допомога була виплачена 4636 особам на загальну суму 4,7 млн. грн.
На сьогодні в районі проживає більше 9,5 тисяч осіб з інвалідністю., з них 814 інвалідів війни.
Ведеться  Централізований банк даних інвалідів, де міститься інформація щодо реабілітаційних заходів, потреби інвалідів в санаторно-курортному лікуванні, забезпечення засобами реабілітації.
Важливим напрямком роботи є оздоровлення пільгових категорій громадян.
Всього за минулий рік забезпечено путівками 110 осіб. Для ветеранів війни путівки надходять централізовано з Міністерства соціальної політики України. Для  закупівлі санаторно-курортних путівок інвалідам загального захворювання з минулого року кошти було передано до управління. Через систему ПРОЗОРО придбано 43 санаторні путівки для інвалідів.
Значна увага приділяється соціальній реабілітації дітей-інвалідів та професійній реабілітації осіб з інвалідністю.
З метою забезпечення своєчасності, комплексності і безперервності реабілітаційного процесу, за направленням управління протягом 2016 року 122 дитини-інваліда пройшли реабілітацію в обласному центрі соціальної реабілітації «Відродження».
Забезпечується соціальний захист громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, чисельність яких становить 3268 осіб.
Видатки на соціальний захист постраждалих громадян у минулому році становили 8,2 млн грн, в тому числі за рахунок Державного бюджету 8 млн грн, за рахунок обласного бюджету 200 тис. грн.
Своєчасно проводилась виплата компенсації на оздоровлення, вартості продуктів харчування для постраждалих громадян 1 та 2 категорії, інших виплат.
З метою наближення соціальних послуг до громадян з минулого року управлінню також було передано функції по закупівлі санаторно-курортних путівок для осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії та дітей-інвалідів, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою. За тендерною процедурою  придбано 107 санаторно-курортних путівок на загальну суму 388,4 тис. грн, що дозволило 100% оздоровити всіх бажаючих.
У зв’язку з проведенням на сході України антитерористичної операції  проводиться облік інвалідів війни, учасників бойових дій з числа осіб, які приймали участь у проведенні АТО. На обліку в управлінні перебуває 17 інвалідів війни, 1129 учасників бойових дій.  Також в районі проживає 27 членів сімей загиблих учасників АТО. Всі вони користуються пільгами на житлово-комунальні послуги та отримують  іншу підтримку з питань соціального захисту.
У жовтні 2016 року Урядом запроваджено механізм виплати цільової грошової компенсації для придбання житла сім’ям загиблих учасників АТО та інвалідам з числа учасників  АТО, що дало можливість сім’ям самостійно обирати найбільш прийнятне житло та купувати його за рахунок грошової компенсації, наданої Державою.
Грошову компенсацію на придбання житла отримали 5 сімей загиблих та 1 інвалід з числа учасників АТО, які перебували на квартирному обліку та потребували покращення житлових умов. Всього перераховано коштів на загальну суму 5,5 млн. грн.
П’ять сімей вже придбали житло.
На виконання вимог чинного законодавства упродовж 2015-2016 років відшкодовано середньомісячний заробіток за працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації 103 підприємствам, установам району на загальну суму 9,3 млн грн, а також проведено виплати одноразової грошової допомоги 59 військовослужбовцям, які звільнені в запас зі строкової військової служби на суму 81,4 тис. грн.
З жовтня 2014 року управлінням ведеться Єдина інформаційна база даних осіб, що перемістились з районів проведення антитерористичної операції та тимчасово окупованої території. На даний час в районі проживає 1470 переміщених осіб.
286 сімей, що знаходяться на обліку, отримують грошову допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, що в середньому становить  350 тис. грн щомісячно.
З  числа  внутрішньо переміщених осіб 95% – це особи, які переїхали з районів проведення антитерористичної операції,  і 5% – з тимчасово окупованої території.
Станом на 01 січня 2017 року заборгованість із заробітної плати мали 4 економічно-активних суб’єктів господарювання району, загальна сума заборгованості на яких становила  2,1 млн.грн, 1 підприємство-банкрут – 416,5 тис.грн та 3 підприємства, що призупинили діяльність – 1,7 млн.грн.
Загальна сума заборгованості на початок року становить 4,2 млн. грн, що на 50,7 % менше в порівнянні із заборгованістю на 01 січня 2016 року.
Станом  на 01 лютого 20017 року одно підприємство, а саме «Чернігівторф» вже погасило заборгованість в повному обсязі.
Крім питань заборгованості управлінням ведеться робота з повідомної реєстрації колективних договорів, атестації робочих місць, трудових відносин, охорони праці.
Управління координує діяльність територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), основним завданням якого є якісне надання соціальних послуг та виявлення громадян, що перебуваючи у складних життєвих обставинах, потребують сторонньої допомоги.
Сьогодні територіальний центр опікується 1300 одинокими громадянами похилого віку, які потребують сторонньої допомоги.
Відділенням соціальної допомоги вдома надається 46 видів послуг,  відділенням денного перебування -15, адресної та грошової допомоги -6.


Коментарі заборонені.